Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Hírek a veterán kerékpárok világából

ÚJRAHASZNOSÍTÁS

2013.02.09. 21:20, Forrás: Kovács Péter

A veterán kerékpár fórumot böngészve találtam rá "újra" ezekre a remek képekre. A mai modern épített és kovácsolt vas kerítések mellett igazi gyöngyszemek!

A Zemplénben kirándultunk, túráztunk, és bíztam benne, hogy látok majd jó régi bringákat is. Egy matrojska-mintás Ukrajnát leszámítva semmi nem volt, így csak kerítéseket fényképeztem nektek.

Ezek a kerítések Sátoraljaújhely kb. 30km-es körzetében tetszőleges helyeken fordultak elő (egy faluban akár 4-5 háznál is), gondolom ott, vagy a közelben lehetett valami alkatrészgyár, a nép pedig - mint mindig- leleményes volt.

Egy majdani (immár nem virtuális) kerékpármúzeum udvara körül jól mutatnának!

Képek megtekintése

HOGYAN SZÁMOLJUNK KÜLLŐHOSSZT?

2013.02.07. 20:56, Írta, MJANI, RevoMag

A téma nem kifejezetten veterán kerékpáros, de úgy gondoltam, hogy mindenképp érdemes a cikkben található hasznos dolgokat tovább adni. Hiszen többen is foglalkoznak kerékpár felújítással.

Gyakran találkozni kerékpáros fórumokon a küllőhossz számításához segítséget kérőkkel, és legtöbbjüknek a fórumtársak interneten található kalkulátorokat javasolnak. Nagyon ritkán adnak segítséget a konkrét számításhoz, mindösszesen egyszer találkoztam azzal, hogy valaki egy a matematikaórán tanult tételt ajánlott. Ebben cikkben megmutatom, hogy semmi misztikus nincs a küllőhossz kiszámításában, valójában csak egyszerű matematika.

Kezdésként fontos a meghatározni: mit nevezünk optimális küllőhosszúságnak? Gondolom, már sokan találkoztak olyan kerékkel, ahol a kilátszott a küllőanyákból a menet, vagy éppen olyannal, ahol centrírozáskor már nem lehetett jobban feszíteni a küllőt, mert elfogyott rajta a menet, rosszabb esetben pedig addig lett húzva a küllő, amíg elnyalta az anyában a menetet. Az első esetben egyértelműen rövidek voltak a küllők, a másodikban pedig hosszúak. A rövid küllőnél az esztétikai problémák okozzák a legkisebb gondot, nagyobb baj viszont az, hogy a küllők nem kapaszkodnak elég hosszan az anyákba, és emiatt kiszakadhat az anyából a menet vagy eltörhet az anya vagy a küllő. Főleg alumínium küllőanyáknál jelentkezhetnek ezek a problémák. A hosszú küllőnél könnyen érzékelhető a baj, centrírozáskor egyszerűen nem lehet tovább húzni a küllőt.

A teljes cikk elolvasható a RevoMag oldalán 

KÖNYVAJÁNLÓ - ORSZÁGOS TESTNEVELÉSI TANÁCS, KERÉKPÁROZÁS 1926

2013.02.03. 17:07, yoleeka

Maradjunk még 1926-ban! Az előzőekben bemutatott, Dr. Borsiczky Sándor által írt A kerékpározás szabályai című könyv után vessünk egy pillantást az Országos Testnevelési Tanács egyik kiadványára.

A 32 oldalas "füzetecske" egyfajta testnevelési utasításként szolgált, ellátva hasznos tanácsokkal az olvasót. A 5 §-ból álló gyűjteményből sok hasznos dologra fény derült. A gondosan felépített tematikus leírást, több helyen képekkel is illusztrálták.

Nézzük is mindjárt az 1 §-t

1.§ 1.) A kerékpározáshoz egészséges test, szívóság, akaraterő, kitartás és kedv szükséges. Kerékpározásra egyéb testi alkalmasság mellett is csak azok vállalkozzanak , akiknek egészséges a légzőszervük (orr, gége, tüdő) egészséges a szívük és a lágyékuk. A kerékpárosoknak a sok dohányzástól, különösen az alkohol élvezetétől tartózkodnia kell.

[...]

A tartalomból

A füzet a kerékpároson és kerékpárján kívül foglalkozik még a kezdők kiképzésével, az úton és terepen való kerékpározással, az ütem és napiteljesítménnyel valamint  további kiképzésekkel,de bepillantást nyerhetünk a Magyar Kerékpáros Szövetség kivonatolt versenyszabályzatába is.

KÖNYVAJÁNLÓ - DR. BORSICZKY SÁNDOR, A KERÉKPÁROZÁS SZABÁLYAI 1926

2013.01.27. 10:07, yoleeka

A múlt heti könyvajánlóban Borbély György és Scharscher Dániel Kerékpáron Keletre című útikönyvébe nyerhettünk bepillantást.

Ezen a héten egy merőben más jellegű olvasni valót szeretnék ajánlani. Ez nem más, mint Dr. Borsiczky Sándor rendőrkapitány 1926-ban kiadott: A kerékpározás szabályai (kérdés és feleletekben) című könyve. Egy olyan korszakból, amikor még nagy hangsúlyt fektettek a kerékpárosok közúton történő közlekedésére. A bevezetőt elolvasva, valljuk be őszintén mai szemmel nézve kissé megmosolyogtató módon, de minden korszaknak meg van a maga ideálja.

Bevezetés

Az utóbbi időkben nagymértékben elszaporodott kerékpár közlekedési kihágások elkövetői között sok a fiatalkoru is (a.r. gyermekbíróság 1926. V. 15-ig 393 kerékpárkihágási ügyet tárgyalt.) Egészen apró 11-12 éves emberektől fel egészen a 18 éves fiatalkoruakig, akiknek már  - legénytoll is pelyhedzik állán -, minden rendü és rangu fiatalság képviselve van az előállítottak (bekisértek) között.

Foglalkozásnélküli iparostanonc, aki bizonytalan forrásból eredő pár ezer koronájával kerékpárkölcsönzőtől szerzett járművet, éppen ugy, mint a magas társadalmi állásu család fia, aki saját nikkelezett küllőjü kerékpárján ül, - mindegyik egyformán száguld, gázol és csak az Ég tudja hányféle kihágást követ el kerékpárjával. Juventus-ventus! Az ifjuság tele van aktivitással, tettre való készséggel, ez a fő inditója a kerékpározó sporttal való foglalkozásnak is. Ezt a nagy buzgalmat visszaszoritani nem szükséges.

CIKKAJÁNLÓ - COLUMBIA MODEL 50 1898-BÓL

2013.01.23. 20:20, yoleeka

Pope ezredes elektromos autót, motorkerékpárt és csőbútort is gyártott, de ezúttal az első sikert jelentő kerékpárjairól - azokon belül is elsősorban a legkülönlegesebbről, a kardánhajtásúakról - emlékezik meg Moldvai Tibor Miklós.

Ezzel a bevezetővel indul a Veterán Autó és Motor magazin 2012/9-es számában megjelent, Ránc és lánc nélkül címet viselő írás. Amiben egy kardán meghajtású, 1898-ban gyártott kerékpárt mutat be a szerző.

Aki tavaly ellátogatott az Agárdi veterán motoros és kerékpáros fesztiválra, az személyesen is megcsodálhatta ezt a ritka kerékpárt.

A kerékpározás hőskorában sokan, sokféleképp próbálták elérni, hogy könnyebben, messzebbre és gyorsabban lehessen haladni. A lökdösődéssel működő, rendkívül fárasztó és kevéssé hatékony futógépből sok nagyszerű alkotó ötletével alakult ki a "safety bicycle", azaz az egyforma kerékméretű, alacsony biztonsági kerékpár.

Eredendően a lánchajtásban gondolkodtak a tervezők, melyet kerékpáron elsőként 1869-ben J. F. Tretz alkalmazott. Az akkori láncok tömör részegységeik miatt nehezek voltak, a nagy fogkiosztások miatt zajosan kapcsolódtak a lánckerékre, és volt egy alapvető baj: ahány lánctag, annyi hibalehetőség.

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!