Nimrod gyermek kerékpár2012.10.25. 21:20, yoleeka
Mindig öröm számomra, ha egy gyermek kerékpár kerül elő a múlt zűrzavaros forgatagából. Sajnos nagyon kevés maradt meg az utókor számára. Egyrészt, általánosságban kevesebb példányban készültek, valamint mégis csak "jobban" igénybe voltak véve.
A képtárban látható típus egy NIMROD gyermek kerékpár. Vázszáma 13054, gyártási éve vélhetően az 1940-es évek derekára tehető. Ezt a típust a katalógusok menüben található Kaufman Mihály nevével jegyzett 1939-es prospektusban megtalálhatjuk. Bár hozzá kell tenni, hogy itt még nem említik a gyermek kerékpárt.
Képtár megtekintése
Steyr Puch kerékpár gyári csomagolásban2012.10.21. 21:54, yoleeka
Egy izgalmas és egyben rejtélyekkel teli kerékpár képeit láthatja most az Olvasó. A veteránosok nagy része, legyen az autós, motoros vagy kerékpáros nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az általa birtokolt vagy felújítás alatt álló járműve a lehető leg eredetibb alkatrészeket viselje magán, törekedve a gyári állapot visszaállítására.
A most előkerült, megtalált Steyr Puch kerékpár nagy szenzációt keltett a kerékpárosok körében, hiszen, mint a képekből is kiderül még az eredeti csomagolásában "tündököl".
A történet valamikor az 1940-es évek derekán kezdődött, amikor is a gép tulajdonosához került. Majd pár évvel később a második világháború beköszöntével, hogy túlélje az akkori kor viszontagságait elrejtették, pontosabban befalazták, és így vészelte át a háborút, majd töltött el közel 70 évet csendes magányában.
A vélhetően állandó hőmérséklet és páratartalom szépen konzerválta a kerékpárt és a rajta lévő gyári csomagolást. A kerékpárra még nem kerültek fel a pedálok, és a kormány is a "megszokott" elfordított állapotában áll. Ez szállításnál volt hasznos, kisebb helyen fértek el az egymás mellett sorakozó kerékpárok.
A gépen a külső gumikat leszámítva minden tartozék és alkatrész megtalálható. Épp úgy a márkázott szerszámos táska, benne a tartalmával - bár ezt a Steyr feliratú plomba miatt - egyelőre még nem sikerült kideríteni, de mi más is lehetne benne, mint a gyári szerszámkészlet. De beszélhetünk még a Styria ülésről, vagy a gondosan becsomagolt csengőről, vagy a hátsó prizmaszemről.
Szépen és jól láthatóan megmaradt a festés és csíkozás, kellő információt szolgáltatva a kerékpár típus külső jegyeit illetően.
A kerékpár ebben a formájában egy igen ritka leletnek és kuriózumnak mondható, a csomagolásának érintetlenségével magában hordozza a kor szellemét. Jó lenne ha mesélni tudna, valyon mit mondana?
Képtár megtekintése
Csepel Mecsek 3 sebességes férfi modell2012.10.09. 21:26, yoleeka
A Mecsek típusú kerékpárt több változatban is készítették, létezett belőle 3 sebességes női modell, 3 sebességes hajlított dupla vázcsöves női modell és a képeken látható, ugyancsak 3 sebességes férfi modell. Ebben a cikkben az utóbbival ismerkedhetünk meg közelebbről.
A gép egy különleges szerelvényezettségű kerékpár. Szakszerű használata élményt nyújt nemcsak a sportban, de a túráknál és a közlekedésben is.
Paraméterek:
Váz: Meredek szögállású 23" vázmagassággal, elektromosan hegesztett, hidegenvont acélcsőből, a csatlakozó darabok lemezből sajtolással és hegesztett kivitelben készülnek. Villa: Lemezből sajtolt villafej, redukált, hegesztett, hidegenvont csőből készülő oválprofilú villaszárak, lemezből kivágott beforrasztott villasaruval. Kormány: Sporthajlítású kormányszarvval, alumíniumból kovácsolt kormányfejjel szerelve. Első-hátsó kerék: Hegesztett profilú, recézett oldalú 27" x 1 1/4" gumihoz való abronccsal, 36 küllővel szerelt kerék. Első-hátsóagy: Előbbi könnyű kivitelű 3 részes elsőagy, zárt anyákkal szerelve, még a hátsó egy 3 sebességes kivitel. Elsőfék: Abroncsra ható bowdenhuzalos kézifék. Hajtómű: Kovácsolt, szögletes profilú 170 mm 6 3/4" hosszú hajtókarokkal, lemezből sajtolt 46 fogú lánckerékkel szerelve. Sárvédők: Acélszalagból készült elöl-hátul lapított végű huzaltámasszal szerelt hosszú sárvédőszárnyak. Lánc: 12,7 x 3,3 x 106 tagú, alumíniumlemezből sajtolt láncvédővel. Pedál: Ívesen sajtolt, 95 mm hosszú, acélkeretes pedál préselt gumikkal, műanyag fényvisszaverő betéttel.
Sebességváltó: Kormányszarvra szerelt 3 sebességes váltószektor. Nyereg: Poliuretán habnyereg, lemez alvázzal, két spirálrugóval. Tartozékok: 3 részes világítási készlet, pumpa, huzalból készült csomagtartó, kerékpár kitámasztó, műanyag szerszámtáska, 2 db kerékpárkulcs.
Képtár megtekintése
VII. Zuglói Veteránjármű Találkozó - Beszámoló2012.09.30. 19:55, Írta: Papp Zoltán
Az idei rendezvényre Fülöp István Úrtól jelzést kaptunk, miszerint a veteránkerékpárosokat is szívesen látnák...
Siklósi Jani buzgón szervezte a kiállítás eme részét.
Jani csodálatos versenygép gyűjteményével - Pócsi Pisti, Steszkál Sanyi, Tarapcsák Péter, jómagam és még páran – összesen harminc kerékpárt állítottunk ki.
A nívós kiállításon jól éreztük magunkat, kellemes countryzene és csinos táncos lányok emelték a hangulatot...
A gyönyörű autócsodák és motormatuzsálemek mellett pedig nem kellett szégyenkeznünk, mert állandóan akadt nézelődő az igen szép számú öreg kerékpár előtt...
Sőt, ha belegondolok – nálunk két öregebb járgány is akadt a legöregebb T Ford – nál is...
Több fórumos topiktárs is „betévedt” nézelődni – igaz sajnos csak gyalog...
Egyetlen apróság zavart – a kiállítás végén tartott hosszas eredmény hirdetések és kőrbe dicsérések sorába sajnos még nem fértünk be...
Bár egyikünk sem ezért cipelte el öreg kerekeit – csak azért egy szó talán jól esett volna: köszönjük...
No majd jövőre….
Papp Zoltán
Képtár megtekintése
|