Tour de France képekben2012.07.05. 21:04, yoleeka
Ezek a képek arra emlékeztetnek, hogy mennyire népszerű volt a Tour még azokban a korai években, amikor az emberek ezrei az utcákon álltak, és ez volt az egyetlen módja, hogy az esemény részesei lehessenek.
Meséljenek a képek a hőskorról, amikor még a - mai szemmel - kezdetleges technikával felszerelt kerékpárok és gazdáik, emberfeletti teljesítménnyel küzdötték le a hatalmas távolságot. Nem utolsó sorban pedig nézzük miként indult el az első verseny 1903-ban.
További képekért kattints IDE
Forrás: YouTube, Goodstuff's cyber world
Gondold Újra! - WM Szövetkezeti Galamb2012.06.29. 19:17, Szöveg és kép: Szecsko Attila, yoleeka
A napokban indult el a Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok virtuális múzeumának új menüpontja a "Gondold Újra!". Az elnevezés olyan régi magyar gyártmányú kerékpárokat takar, ahol az új koncepcióban a kerékpárok eredeti állapotuktól eltérően, egy ötlettől vezérelve vagy pusztán a praktikusságot szemelőt tartva új külsőt kapnak. Így történt ez a képen látható Szövetkezeti Galambbal is.
Egyik barátom egy családi ebéden vett részt amikor a szomszéd udvar végben kiszűrt valami rozsdás kormány, azonnal megkérdezte a házigazdát, hogy a szomszéd megválna-e a cangától. Peeersze, mert a 80 éves nénike inkább szabadult a "roncstól" ami másnak egy értékes lelet! Átugrottak érte és azonnal hívott is engem, rohamléptekben közelítettem a helyre. Mindenki csak nevetett, hogy jól kitoltál a barátoddal, ő csak mondta, nyugi fel lesz támasztva, mikor megláttam a vázat az azonnal elárulta a korát, de igazán csak csiszolás után derült ki hogy ez egy Galamb. Lázas keresés durás, sajna elég kevés anyag volt elérhető, így szétbontottam-feltártam és leiktattam későbbi felújítás céljából.
Persze a környezetemet kezdtem lefertőzni a retro cangázással és az egyik ismerősöm barátnője is fantáziát látott a vázformában és azonnal indítatta velem a felújítást. Tudtam jó helyre fog kerülni ezért is vágtam bele. Mivel nem tudtuk lekövetni az eredetét ezért a Custom mellett döntöttünk: használható legyen, de klasszikus formái is megmaradjanak.
Így hát 3 hónap alatt és 40 eltöltött munkaórával elkészült e remek. Sok időt vett igénybe az alkatrészek beszerzése és a régi motyók helyrehozatala, de megérte és egy igazán értékes és különleges darabot tettünk vissza az útra.
Képtár megtekintése
Tour de France - így kezdődött2012.06.28. 19:41, yoleeka
Még néhány nap és elrajtol a 2012-es Tour mezőnye, de előtte nézzük honnan is indult el ez a nagyszabású verseny.
1903-ban Henri Desgrange találta ki újonnan alapított L'Auto című lapja népszerűsítésére, hogy 6 szakaszból álló kerékpárversenyt hirdet a hazafias hangzású "Le Tour de France" néven. A versenyen, amely július 1-19-ig tartott és összesen 2428 km hosszú volt, hatvanan vettek részt, a győzelmet 25 km/h átlagsebességgel Maurice Garin szerezte meg. A győzelemért járó 3000 frankkal együtt az akkori időkben szép összegnek számító 6075 frankot keresett. A 21. helyen utolsóként célba érkező Millocheau már több mint 64 órás hátrányt szedett össze. Garin mind a mai napig tart egy rekordot: ő nyerte a Tourt a valaha volt legnagyobb különbséggel, 2 óra 47 perccel a második helyezett előtt.
Az első évek botrányai (pl. 1904-ben kizárták az első négy helyezettet) és a kemény körülmények (rossz minőségű, többnyire macskaköves utak, kezdetleges technika, rettenetesen hosszú, 400 km-es szakaszok) ellenére is megmaradt, sőt megerősödött a verseny. 1910-ben, a hegyi szakaszok bevezetésekor a Tour már július 3-31-ig tartott, 4734 km-en és 15 szakaszon át haladt a párizsi befutóig. A hegyi szakaszok felborították az addigi erőviszonyokat, hiszen a hegyek más versenyzői alkatot és teljesen más technikát kívántak mint a sík szakaszok.
Az első világháborút követően újra megszervezték a Tourt és 1919-ben bevezették az összetettben élen álló versenyző megkülönböztetésére a sárga trikót. A két háború között a szakaszok száma és a táv is tovább nőtt, 1926-ban elérve a rekordnak számító 5745 km-t. 1927-ben tesznek először kísérletet a csapatonkénti indításra, azaz a csapatidőfutamra, ám a terv nem válik be.
1930-ban a márkák csapatait nemzeti csapatok váltják fel, a rádió először ad élő közvetítést a Tourról és megjelenik a mezőnyt kísérő reklámkaraván is. 1934-ben a verseny átlagsebessége először lépi át a 30 km/h-t. 1935-ben vezetik be a piros zászlót, ekkor rendezik az első egyéni időfutamot és ekkor veszíti életét a Galibier-n történt bukása után Francisco Cepeda, aki a verseny első halálos áldozata.
1936-ban Desgrange a főszerkesztői poszt mellett a versenyigazgatói feladatokat is helyettesére, Jacques Goddet-ra bízza. 1937-ben nyeri az első olyan versenyző a Tourt, aki váltós kerékpárt használ. Desgrange 1940-ben meghal, emlékét a sárga trikón is látható HD monogram, valamint egy emlékmű a Col du Galibier-n őrzi.
A háború után az 1944-ben megszűnt L'Auto című lap helyett Goddet 1946-ban megalapítja a L'Équipe nevű sportújságot, ami máig a legolvasottabb francia sporttal foglalkozó napilap. Az új lap veszi át a háború után először 1947-ben megtartott Tour rendezését is. Goddet egészen 1986-ig tevékenykedik versenyigazgatóként, emlékműve a Col du Tourmalet-n található.
A következő években a Tour dinamikusan fejlődik, 1958 az első élő televíziós közvetítés éve, 1967-ben rendezik az első prológot, egy évvel később elvégzik az első hivatalos doppingellenőrzést is, 1986-ban pedig az indulók száma meghaladja a 200 főt.
Goddet helyét 1988-ban Jean-Marie Leblanc veszi át, aki elődeihez hasonlóan sportújságíró és kerékpáros. 1998-ban a L'Équipe az A.S.O. tulajdonába kerül, akik a Tour igazgatója mellé elsősorban a gazdasági ügyek koordinálásáért felelős második igazgatót neveznek ki. De a Tourral kapcsolatos lényeges kérdésekben továbbra is szinte kizárólagosan a versenyigazgató dönt.
Leblanc 2004-től 2006-os távozásáig feladatait fokozatosan átadja az új versenyigazgatónak, Christian Prudhomme-nak, aki mentorától eltérően korábban a rádióban dolgozott. Prudhomme újítása, hogy a versenyigazgató kocsija 2005 óta nem a mezőny előtt, hanem közvetlenül mögötte halad.
Forrás: Wikipédia - Tour de France, www.letour.fr
flickrhivemind.net - egy oldal ahol érdemes nézelődni2012.06.26. 21:10, yoleeka
Az interneten böngészve találtam rá a flickrhivemind.net oldalára. Érdemes itt böngészni, mert rengeteg kép várja az oda látogatót. Több témát dolgoz fel az oldal, van például Svájci katonai kerékpár, Waffenrad, régi fényképek és sok más érdekesség.
Az oldal felkerült a veterán kerékpár LINK menüjébe is.
Kellemes időtöltést!
|