Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Hírek a veterán kerékpárok világából

PORFELHŐLOVAGOK - 2. rész

2012.04.24. 21:07, Szöveg és kép: yoleeka
A magyar kerékpározás története az első világháborútól 1945-ig

Hazánk túlélte az első világháborút, Trianont és lassan kezdett helyreállni a háború előtti értékrend. A gazdaság sanyarú helyzete persze nem könnyítette az élet normalizálódását, és sajnos a sport nem szerepelt a legfontosabb teendők listáján. Ennek ellenére a 20-as években megtörtént a nagy áttörés: kerékpáros világbajnokságot rendezhettünk. 1923-ban a Magyar Kerékpáros Szövetség újra az UCI tagja lett, és még ebben az évben részt vettünk Zürichben az országúti és pálya világbajnokságon. Országúti válogatottunk anyagiak hiányában kerékpáron ment ki Svájcba, és ezzel eleve elvesztette az esélyt a sikeres szereplésre. Pályaversenyzőink pedig nem voltak hozzászokva a modern pályákhoz, mivel az akkor már 27 éves Millenáris az elavult típusok közé tartozott.

Az 1925-től viszont robbanásszerű fejlődés indult a magyar kerékpársport történetében. A szövetség megalakította vidéki kerületeit, és ezzel megindította a vidéki kerékpársport fejlődését. Az országos egyesületi bajnokság mintájára kiírták a kerületi egyesületi bajnokságokat is. Ennek az évnek a legkimagaslóbb sporteseménye a Budai Kerékpáros Egyesület által rendezett háromnapos Dunántúli Körverseny volt, mely egyben az első magyar körversenyként – tehát a Tour de Hongrie közvetlen elődjeként vonult a sporttörténelem könyvekbe. Ez komoly lökést adott a szépen fejlődő országúti kerékpársportunknak.

[...]

A teljes cikk a Bikemag oldalán olvasható

PORFELHŐLOVAGOK - 1. rész

2012.04.22. 19:30, Szöveg és kép: yoleeka
A magyar kerékpározás története az első világháborúig

Jelen írás a II. világháború előtti magyar kerékpározás történetét kíséri végig. Az izgalmas pillanatok és fordulópontok felidézéséhez a téma elismert szakértőjének, Baranyec András segítségét kértük, illetve a 100 éves Millenáris emlékére kiadott könyvre (A magyar sport bölcsője) támaszkodunk. A képanyag a Népstadion területén található Sportmúzeum archívumából származik.

Velocipédek és a kerékpárversenyzés kezdetei

A kerékpártechnika kezdeteit egy másik cikkünkben vettük sorra. Mint ahogy ott láthattuk, a kezdeti próbálkozások után a sebesség növelése érdekében először a meghajtott kerék méretét növelték, így keletkezett a magas kerékpár, az ún. velocipéd, amelynek kerekeire már tömörgumit szereltek. (Előtte sima fakeréken rázatták magukat a pionírok!) Innen számítjuk a kerékpársport kezdeteit, mivel az első versenyeket velocipédeken rendezték. A körülményes felszállás, egyensúlyozás és bukásveszély miatt a magaskerekű kerékpár közlekedési eszközként széles körben nem is terjedt el: csupán sporteszköz maradt. Nagyobb európai városokból ki is tiltották őket, mivel használói nemcsak magukra, de a többi közlekedőre is komoly veszélyt jelentettek. A velocipéd többé-kevésbé fékezhetetlen volt, így a kerekesek pisztolyt hordtak maguknál, amivel az útjukba került kóbor kutyákat egyszerűen lelőtték.

[...]

A teljes cikk a Bikemag oldalán olvasható

VELODROM MILLENÁRIS 2012

2012.04.14. 21:51, Szöveg és kép: yoleeka

Régi autók, motorok és kerékpárok...

Új helyszínnel és programmal gazdagodott a hazai veterános élet. A több mint 100 éves Velodrom Millenáris (1146 Budapest, Szabó József utca 3.) „mindig is volt”, de mégis jót tett mindenkinek az újra felfedezés élménye. És micsoda élmény! Kevesen voltak, akik elhitték, hogy felkérésemre részvevők, nézők, de még az újságírók is (!) korhű és stílusos ruhákban és kiegészítőkkel jönnek el a patinás bringapályára.

 A programokról, a nevezésről és a hasznos tudnivalókról az www.otexpo.hu oldalán olvashatsz többet.

FÓRUM SZOLGÁLTATÁS

2012.04.13. 21:14, Szöveg és kép: yoleeka

Tisztelt Olvasó!

Egy új szolgáltatással bővült az oldal, a mai naptól elindult a FÓRUM! Egyelőre négy fő témában, de ezeken belül több témakörrel.

- Fórummal kapcsolatos témák
- Szerelés, javítás, karbantartás
- Festés, csíkozás, króm-nikkel
- Külföldi gyártmányú kerékpárok

A Fórum azzal a céllal jött létre, hogy a hozzászólásokat adott témákba tömörítse, és így a felhasználók számára könnyebbé tegye az információ áramlást.

A jó hír, hogy minden regisztrált felhasználó indíthat, a már meglévő témákon kívül újabbakat. Így részben szabadon szerkeszthető a fórum. Elindulás képen néhány témakör már meg lett adva.

A fórum témák sorrendje a hozzászólások miatt változhat, így nem biztos, hogy mindig ugyanott találod.

Benézek a Fórumra

[...]

MAGYAR DIVATCSARNOK kerékpár

2012.04.11. 20:57, Szöveg és kép: yoleeka

"A 20. század egyik kiemelkedő sikere a Magyar Divatcsarnok volt. A Rákóczi út 74 szám alatt 1914-ben kezdett az építkezéshez Rosenberg Mark kereskedő, de fiai fejezték be.  Az áruházat 1825-ben jegyezték be Magyra Divatcsarnok néven, 1828-ban pedig már az épület bővítésére volt szükség. A szokatlanul nagy forgalom a szolid árak mellett a Keleti pályaudvar közelségének és a jól megválasztott üzleti stratégiának volt köszönhető. A vásárlókhoz rendszeresen eljuttatott árjegyzékek két fő mottója: „Magyart a magyarnak a Magyar Divatcsarnokból” és a „Mindent egy helyen” volt. Tüdős Klára jelmez és divattervező munkája nagyban hozzájárult a Magyar Divatcsarnok sikeréhez. Ő tervezte az itt árult magyaros ruhák többségét (köztük a híres „Parádés” modellt). Színes és fekete-fehér képes levelezőlapokon reklámozták a különböző magyaros darabokat. Egyes ruhacsaládokat önálló márkanévvel láttak el és rímes sorokkal ajánlották őket. Az áruház egészen az 1948-as államosításig virágzott."

A MDCS prospektusaiban a sok használati cikk mellett, komoly kerékpáros vonal is képviselteti magát. Alkatrészekből, kerékpáros kiegészítőkből valamint kerékpárokból válogathatott az érdeklődő. Egy 1936-ból fenn maradt képes árjegyzékben a következő saját márkás kerékpárok találhatók:

  • M.D.Cs túrakerékpár
  • M.D.Cs extra túrakerékpár
  • M.D.Cs versenykerékpár
  • M.D.Cs erős vázcsövű, hosszú muffozású kerékpár
  • M.D.Cs elsőrendű kivitelezésű női túrakerékpár
  • M.D.Cs luxus női kerékpár

A napokban előkerült egyik M.D.Cs férfi kerékpárról készült képeit (nyaktábla és vázszám) láthatjuk a képtárban. A gép vázszáma: 51358

A képtár megtekintése
Az idézet forrása: 1xbolt

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!