APRÓ ÉRDEKESSÉGEK2012.04.10. 22:01, Szöveg és kép: yoleeka
THE BEST női kerékpár2012.04.06. 21:20, Szöveg és kép: yoleeka
Egy újabb érdekesség. Maga a The Best már régóta ismert típus. Vázszámozása, ennek a kerékpárnak is a "P" sorozatból származik. Hogy mitől más mint az eddigiek? Az első muff kialakítása nagyban eltér az eddig megszokottól.
Erre a típusra általánosságban az "osztott ablakos" kialakítású első homlokcső forma a jellemző. A képeken látható darabnál ezt felváltja egy, másik változat.
A gép vázszáma P6155, ebből arra következtethetünk, hogy a gyártási éve 1937/38.
Még egy apró észrevétel, a nyeregszorító bilincsben látható a jellegzetes WM beütés, tehát már ekkor használták a jelzést.
A képtár megtekintése
BRINGADOKI - KARBANTARTÁS, HIBAKERESŐ, VIDEÓK2012.04.03. 18:31, Szöveg és kép: yoleeka
Egy oldal, ami segítségetekre lehet a felújítások során!
Kedves Kerékpáros!
Alapvetően kétféle bringás létezik. Egyik aki saját maga végzi a bicikli szerelés lehető legtöbb műveletét, és csak végső esetben fordul szakszervizhez segítségért. A másik épp az ellenkezője: nem szeret kerékpárszereléssel foglalkozni, inkább elviszi bicaját kedvenc szervizébe és szakavatott kezekre bízza azt.
Vannak esetek, amikor a bicikliszerelést mégis saját magunknak célszerű elvégezni. Néhány apró, de zavaró probléma pillanatok alatt orvosolható, nem kell emiatt nyáron a leterhelt szervizre várni, hogy időpontot adjanak. Illetve van mikor egy túra alatt jön elő egy probléma és közel s távol nincs szerviz a közelben. Jó, ha értünk annyira kerékpárunkhoz, hogy olyan állapotba hozzuk, hogy haza lehessen vele jutni.
Azért hoztuk létre ezt a weblapot, hogy az átlagkerékpáros is biztosítani tudja a kerékpár megbízható működését illetve az esetleg felmerülő hibákat saját tudásával ki tudja javítani. Mindegy, hogy egysebességes falusi járgányáról, vagy egy több százezer forintért vásárolt komoly kerékpárról van szó. A weblap által nyújtott ismeretekkel a bicikli szerelés kezdőknek is megoldhatóvá válik.
Gondolva a mélyebb szerelési ismeretekre vágyókra, a nehezebb, több technikai ismeretet kívánó munkákhoz is adunk segítséget.
Oldalunkat mobiltelefonhoz is optimalizáljuk. Így akár menet közben is tudunk segíteni a bajbajutottakon, a hiba megkeresésével, kijavításának lehetőségével, vagy egyszerűen a legközelebbi kerékpárbolt elérhetőségével.
Ezek a célok vezéreltek minket, a Bringa doki online bicikliszerviz szaktanácsadó weblap megalkotásakor.
Mint hírül adtuk a napokban jelent meg egy új weboldal, amely kerékpár szervizeléssel foglalkozik. Az oldal tulajdonosával készítettük ezt a riportot.
WM beütéses CAPITAL, BÉCS női és WM HERKULES férfi kerékpárok2012.04.02. 21:19, Szöveg és kép: yoleeka
Az előző hétvége nem múlt el események nélkül. Több, igazi kuriózumnak számító kerékpár került elő. Így hát újból bővült a magyar kerékpár típusok névsora.
Az első rögtön egy CAPITAL nyaktáblás női kerékpár. A festése szépen megmaradt az utókor számára, a díszítő elemek mintázata nem szokványos, vélhetően nem túl nagy szériás darabról beszélünk. Érdemes megjegyezni, hogy a kerékpár alsó részén, a hajtóműházban megtalálható a WM beütés. Ez azért is érdekes, mert egy ugyan ilyen típusú férfi gépben a HB (Herczog Béla) felirat olvasható.
Capital képtár megtekintése
A másik ritkaság egy BÉCS Ferenc nevét viselő női Luxus kerékpár. Nagyon kevés gép került elő ami bizonyíthatóan az Ő munkássága ideje alatt készült. "Védjegyének" tekinthető az első muffon található pontszerű ív végződés. Kerékpárjai kifinomult minőségi gépek voltak.
Bécs Luxus képtár megtekintése
Nem utolsó sorban pedig itt egy WM alapokra épített HERKULES típusú férfi kerékpár. Vázszáma alapján, ami B51187 a gyártási év 1939-re tehető. A nyeregszorító bilincsben jól látható a jellegzetes WM beütés. Első lánckereke Tiroli típusú. Első muffja nem a jellegzetes B-s vázakra jellemző mintázatot mutatja.
WM Herkules képtár megtekintése
CSEPEL MARATHON SR272012.03.30. 21:42, Szöveg és kép: yoleeka
Egy nagyon szép állapotban fennmarad női, bölcsővázas Marathon kerékpár mutatkozik be. Ez a kivitel 10 sebességes modell. Általános jellemzője, hogy különleges kivitelű és szerelvényezettségű félverseny kerékpár. Szakszerű használata különleges élményt nyújt nemcsak kerékpársportban, de a túráknál és a közlekedésben is.
A váz: meredek szögállású 21 collos vázmagasságú, elektromosan hegesztett, hidegenvont acélcsőből, hajlított dupla felsővázcsővel készül. A villa: lemezből sajtolt villafej és redukált, hegesztett hidegenvont csőből kombinációjával készült, ovál profillal. A kormánya: versenykormány, alumíniumból kovácsolt kormányfejjel. Abroncsai: hegesztett profilú recézett oldalú krómozott 27x1 1/4 coll méretben, 36 küllőlyukkal. Elsőagy: könnyű kivitelű 3 részes, a hátsóagy ugyanaz mint az első, csak 5 fokozatú szabadonfutó lánckerékkel. A fékek: elől és hátúl is bowdenhuzalos abroncsraható kézifékek. Hajtóműve: kovácsolt, szögletes profilú hajtókar, hosszuk 170 mm, ékes rögzítéssel, alumínium dupla lánkerékkel. Sárvédői: acélszalagból készültek, alől és hátúl lapított végű. A lánc: 12,7 x 2,38 x 116 tagú, a pedál: acélkeretes, préselt gumikkal. Sebességváltója: Alsócsőre szerelt váltókar, bowdenhuzalos működtetésű láncváltó, racsni 5 fokozatú.
A képtár megtekintése
|